|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Manažérske zručnosti
|
|
|
Asertívne správanie
|
|
|
|
Termín: podľa dohody |
|
|
Lektor: špecialista z praxe |
|
|
Miesto konania: podľa dohody |
|
|
Časový harmonogram: 8:30 - 9:00 prezentácia |
|
|
i |
i9:00 - 16:00 tréning |
|
|
|
Cieľ vzdelávania: |
|
|
Ciele tréningu: |
|
|
- zlepšiť svoje spôsobilosti a zručnosti pri riešení emocionálne záťažových situácií
- vedieť kontrolovať svoj komunikačný prejav a porozumieť komunikácii partnera
- uvedomiť si svoj individuálny komunikačný štýl v konkrétnej situácii, poznanie vlastných stereotypov
- spoznať všetky štýly riešenia konfliktu vo väzbe na konkrétnu situáciu – premýšľať aké výhody a nevýhody majú jednotlivé spôsoby, ktorý spôsob je vzhľadom k situácii najvhodnejší a minimalizuje riziko do budúcnosti
- chápať dôsledky neriešených konfliktov
- pochopiť rozdiel konštruktívneho a deštruktívneho riešenia konfliktu,
- precvičiť efektívne spôsoby riešenia záťažových situácií s využitím asertívnych techník.
|
|
|
Tréning je zameraný na efektívnu komunikáciu, ako univerzálnu stratégiu pre efektívne medziľudské vzťahy. |
|
|
Ciele tréningu: |
|
|
- Úvodné predstavenie sa, dohodnutie pravidiel pre prácu počas tréningu, mapovanie očakávaní, navodenie atmosféry spolupráce a dôvery.
- Moje práva a zodpovednosť alebo čo som a čo nie som.
- Pojem asertivita, popis pasívneho, agresívneho, manipulatívneho a asertívneho správania – krátky teoretický vstup lektora.
- Podoby komunikácie – Prečo si niekedy nerozumieme, tri stavy JA – krátky teoretický vstup lektora.
- Konflikt, príčiny vzniku konfliktov, dôsledky neriešených konfliktov – krátky teoretický vstup lektora.
- Vplyv konfliktov na výkon.
- Možnosti riešenia konfliktu – krátky teoretický vstup lektora.
- Možnosti využitia asertívneho správania, identifikácia asertívnych techník – krátky teoretický vstup lektora a riadená diskusia.
- Konfliktné situácie.
- Hranie rolí podľa vybraných problémových situácií.
- Rozbor jednotlivých nasnímaných situácií – spätná väzba lektora a ostatných účastníkov (pozorovateľov):
* schopnosť požiadať o láskavosť,
* schopnosť povedať nie,
* dať a prijať kritiku,
* dať a prijať ocenenie,
* schopnosť povedať svoj názor.
- Čo si zabalím do kufra, keď odídem z tréningu.
- Záver tréningu.
|
|
|
Cieľová skupina:
Prednáška je v prvom rade určená účastníkom, ktorí si chcú zlepšiť komunikačné schopnosti. |
|
|
Obsah / program prednášky: |
|
|
- Úvodné predstavenie sa, dohodnutie pravidiel pre prácu počas tréningu, mapovanie očakávaní, navodenie atmosféry spolupráce a dôvery.
- Čo predávam – cvičenie – čo ponúkam, predávam svojmu okoliu.
- Začnime od seba – cvičenie na poznávanie seba, moje silné a slabé stránky.
- Ako si všímame druhých ľudí.
- Komunikácia – žiť s ľuďmi, alebo človek nie je nikdy sám.
- 4 roviny komunikácie, význam vecnej a vzťahovej roviny v komunikácii.
- Ako sa náhodné vzťahy menia na vzťahy zámerne budované – stavebné kamene – pravidlá komunikácie, ktoré ju uľahčujú.
- Neverbálna komunikácia – dôležitosť imidžu a akustickej zložky komunikácie, druhy neverbálnych prejavov.
- Jednosmerná alebo dvojsmerná komunikácia – ktorá kedy? Súlad verbálnej a neverbálnej komunikácie.
- Komunikačný šum a ako ho eliminovať.
- Počúvanie – teoretický vstup lektora. Veď počujem, čo hovoríš.
- Dopad komunikácie na atmosféru – vplyv slov na medziľudské vzťahy.
- Čo si zabalím do kufra, keď odídem z tréningu - akčný plán účastníka a jeho prezentácia , individuálna práca.
|
|
|
Študijný materiál:
Každý účastník dostane pracovné materiály autorsky spracované lektorom. |
|
|
Variabilný symbol: |
|
|
Cena: dohodou |
|
|
Cena: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|