|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Akadémia controllingu
|
|
|
Cenová politika firmy |
|
|
v čase turbulencii a krízy |
|
Termín: |
|
|
Lektor: špecialista z praxe |
|
|
Miesto konania: Bratislava, Slovensko |
|
|
Časový harmonogram: 8:30 - 9:00 prezentácia |
|
|
i |
i9:00 - 16:30 kurz |
|
|
|
Cieľ vzdelávania:
Tvorba cien vo všetkých oblastiach podnikania rozhoduje o ekonomickej efektívnosti produktu i celej firmy. V čase turbulencii a krízy je tvorba cien o o to dôležitejšia, pretože tlaky zo strany zákazníkov a konkurencie sú tak ohromné na znižovanie cien , že sa dostávame do situácie, kedy cena začína vážne ovplyvňovať našu celkovú efektívnosť ba dokonca i existenciu firmy. Povedzme si preto, čo je potrebné s cenami a nielen s nimi vo firme robiť, aby sme i za takejto situácie obstáli. |
|
|
Cieľová skupina:
Tento kurz je určený predovšetkým vedúcim ekonomických oddelení, investičných oddelení, ale aj ostatným vedúcim pracovníkom firmy a pracovníkom, ktorí majú pred sebou profesionálny postup a potrebujú získať, alebo doplniť kvalifikáciu v oblasti podnikového riadenia a rozvinúť svoje manažérske vedomosti a zručnosti, v oblasti cenotvorby. Absolvovanie kurzu je dobrou investíciou pre vašu firmu i pre vašu profesionálnu kariéru.
Seminár je možné organizovať aj pre uzavretú skupinu (termín, miesto a obsah je možné dohodnúť podľa požiadavky záujemcu). |
|
|
Profil absolventa:
účastníci na konci kurzu budú vedieť:
- Aké sú základné zásady pri tvorbe cien ?
- Aký je marketingový pohľad na ceny ?
- Aký je ekonomický pohľad na ceny ?
- Ako ovplyvňuje turbulentné prostredie a kríza tvorbu cien ?
- Čo účtujeme našim zákazníkom ?
- Ako ovplyvňuje cena produktov celkové hospodárske výsledky firmy ?
- Je vhodné vyrábať a predávať aj stratové produkty ?
|
|
|
Obsah / program prednášky: |
|
|
- Úvod - legislatíva o cenách, základné definície, cena v trhovej ekonomike.
- Súčasné turbulentné prostredie a jeho vplyv na ceny.
- Marketingový a controllingový pohľad na ceny produktov.
- Produkt a cena, charakteristika produktu., jadro produktu, vlastný produkt a doplňujúci produkt., stratégia produktu. životné cykly produktu a cena, produktové portfólio, vývoj produktu, ponuka a dopyt, postup plánovania produktu a ceny, tvorba cien v monopole a oligopole.
- Čo účtujeme, cena a hodnota. analýza cien a ponuky zákazníka, kalkulácia nákladov a cena, tvorba a využívanie hodinovej sadzby pri niektorých druhoch produktov, normovanie práce vo výrobe, tvorba cien v službách a v obchode, využitie rozpočtu a predpokladov na tvorbu cien. ako súvisí cena s hospodárskymi výsledkami spoločnosť, využitie systému riadenia nákladov ABC na riadenie cenotvorby a obchodnej politiky firmy.
- Faktory ovplyvňujúce rozhodnutia o cene, cena a ciele organizácie, cena a životný cyklus produktu, cena a trhová pozícia produktu, cena a spotrebiteľský dopyt, cena a očakávania zákazníka, cena a úžitok, psychologická tvorba cien.
- Stratégie stanovenia ceny, stratégie pre existujúce produkty, stratégie pre nové produkty, taktiky cenových úprav, audit cenovej politiky firmy.
|
|
|
|
|
|
Študijný materiál:
|
|
Každý účastník dostane materiály autorsky spracované lektoromu. |
|
Variabilný symbol: |
|
|
Cena: 240,- € vrátane 20% DPH ( 200,- € bez DPH ) |
|
|
Cena |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|